meer dan automatisering

whatsappWindows hulpApple hulp

0

winkelmandje

uw winkelmandje is leeg

totaal€ 0,00



Plesk handleiding - E-mail - Antispam

Anti-spam

Om uw mailbox te beschermen tegen ongewenste electronische post, kunt u een spamfilter activeren. U kunt dit filter het beste vergelijken met de "Ja/Nee" sticker die u op uw brievenbus kunt plakken.

Een spam filter bekijkt op basis van een groot aantal factoren of een e-mail bijvoorbeeld massaal verstuurde reclame is voor een of ander product. Als een bericht als spam wordt herkend, wordt het gemarkeerd of desgewenst verwijderd.

Om het spam filter op uw mailbox te activeren opent u het Plesk dashboard en meldt u uzelf aan met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Vervolgens klikt u op uw domeinnaam om naar de instellingen van uw domein te gaan. Als u dan op het "Mail" tabblad klikt, toont Plesk de alle e-mail adressen van uw domein.

U klikt dan op het e-mail adres waarbij het filter moet worden geactiveerd. Plesk toont dan alle opties voor dit e-mail adres. De instellingen voor anti-spam bevinding zich op het tabblad "Spamfilter". Door een vinkje te plaatsen bij "Antispambescherming inschakelen voor het e-mailadres" en vervolgens "OK" te klikken activeert u het filter.

Nadat het filter is geactiveerd, kunt u door op "Gevanceerde bewerkingen tonen" te klikken uw persoonlijke voorkeur instellen. Zo kunt u zelf een "zwarte lijst" samenstellen van instanties waarvan u geen e-mail wenst te ontvangen, of een "witte lijst" waarvan u dat juist wèl wilt.